Projektų įspūdžiai

pagal | 2016 gruodžio 20

eu-erasmus_1

ERASMUS + programos mobilumo projektai


Erasmus+ programos mobilumo projektas „Verslumo ir kūrybiškumo įgūdžių ugdymas panaudojant ES šalių patirtį“ Nr. 2016-1-LT01-KA102-022936

Austrijoje sužavėjo žmonės, kalnai ir tobulėjimo galimybės

Margaritos mokykla suteikė man puikią galimybę tris mėnesius – kovą, balandį, gegužę – atlikti profesinę praktiką nuostabioje šalyje Austrijoje. Tai buvo kupina įspūdžių ir netikėtų patirčių viešnagė, kuri, regis, tik prasidėjusi, labai greitai baigėsi.
Šiuos tris mėnesius dirbau reklamos įmonėje „Context“. Čia išmokau naudotis naujomis maketavimo programomis, pjauti ypač didelių gabaritų tentus, plakatus, dirbti komandoje ir daugybę kitų darbų. Be abejo, patobulėjau ir įgijau naujų savo specialybes žinių bei vertingos patirties, kurios, neabejoju, itin prireiks ateities darbuose ir karjeroje.
Fantastiškas ir neįprastas pasirodė Austrijos kraštovaizdis. Nors prieš kelionę žinojau, kad vykstu į kalnų šalį, tokios jų gausybės nesitikėjau ir neįsivaizdavau. Kai kuriuose kalnuose stūkso pilys, o tai tik sustiprino įspūdžius.

Viena iš mano keliolikos aplankytų didingiausių vietų buvo Hochosterwitz pilis. Ji pripažįstama

įspūdingiausia viduramžių pilimi Austrijoje. Hochosterwitz išdidžiai stūkso ant 160 metrų aukščio dolomitinės uolos ir atrodo tarsi nužengusi iš pasakos. Mums pavyko, nes tik nuo Velykų iki spalio pabaigos svečiams leidžiama apsilankyti kai kuriose pilies dalyse. Turistai gali eiti 620 metrų keliu per keturiolika intriguojančių vartų, kol jie pasiekia stulbinamą pilies fasadą.

Labai šiltai prisimenu Austrijoje sutiktus žmonės, pasižyminčiais draugiškumu, nuoširdžiomis šypsenomis, paslaugumu ir gerumu. Kaip šių savybių patvirtinimą galėčiau paminėti keblią padėtį, į kurią su bendrakurse buvome pakliuvusios. Tiesiog pasiklydome mieste ir, negalėdamos rasti reikalingos vietos, užėjome į vieną parduotuvę pasiklausti kelio. Ten dirbantys du pardavėjai ne tik paaiškino ir parodė mums kryptį, bet ir atspaudė tos vietovės žemėlapį, jame sužymėjo mums visą kelionės maršrutą ir palinkėjo sėkmės.

Emilija Ščerbakovaitė

 III kurso Vizualinės reklamos gamintojo mokymo programos mokinė


„Erasmus+“ profesinio mokymo institucijos besimokančiųjų praktikai pagal projektą „Profesinės patirties plėtra ES šalyje“ Nr. 2016-1-LT01-KA102-023035

Nauji potyriai Portugalijoje ir garsiojo portveino istorija

Balandį mes, šeši Margaritos mokyklos mokiniai ir mus lydinti mokytoja Liliana Kuprienė išvykome į saulėtą Portugaliją. Kelionė nebuvo lengva: iš Rygos grupė skrido į Ciurichą (Šveicarija) ir tik po to – į Portugaliją. Įspūdžių pakako visiems, ypač tiems, kurie skrido lėktuvu pirmąkart gyvenime. Visa kelionė truko net 12 valandų!

Portugalų svetingumą lietuvaičiai pajuto iškart: svečius pasitiko du šaunūs vaikinai, jie ir palydėjo Margaritos mokyklos grupę į gyvenamą vietą.

Pirmąsias dienas gyvenome Apulijos miestelyje šalia Atlanto vandenyno. Vos dvi minutės pasivaikščiojimo, ir jau girdime vandenyno ošimą, matome įspūdingą neapsakomą vaizdą. Jausmas nuostabus!

Vėliau buvome perkelti į mūsų viešnagės šeimininkų turimą praktikantų stovyklavietę „Campus“ Barcelos mieste. Čia mus gaivino vėsus baseinas, alkį malšino gardus ir gausus maistas.

Portugalijoje sutikti žmonės pasižymėjo dideliu svetingumu, mandagumu ir paslaugumu. Nors portugališkai nemokėjome, angliškai susikalbėti pavyko nesunkiai. Džiaugėmės pramokę keletą vietos žodžių, o ir portugalams buvo smagu girdėti dėkojantį ar pasisveikinantį lietuvį jų kalba.

Visi šeši mokiniai pagal savo specialybes buvome išskirstyti į keturias įmones, kur patyrėme daug naujos patirties. Dirbome pavestus darbus, stengėmės suprasti portugalų darbo specifiką, bandėme įsitraukti į jų kasdienę veiklą. Turėjome puikias galimybes tobulinti savo užsienio kalbos, profesinius įgūdžius, domėjomės savo specialybės naujovėmis Portugalijoje.

Praktikos laikas svečioje šalyje neatsiejamas ir nuo kultūrinio šalies pažinimo. Du savaitgalius priėmusi organizacija rengė įspūdingas kelionės į kitus Portugalijos miestus. Aplankėme Bragą, Viana do Kastelos, Porto, Ponte de Lima, Viana do Castelo ir kt.

Antras pagal dydį po Lisabonos Portugalijos miestas Porto įsikūręs Douro upės žiotyse. Porto miestas pavadinimą davė ir visai šaliai. Ten aplankėme vyno daryklą, degustavome nuostabaus skonio visame pasaulyje garsaus vietinio vyno – portveino.

Portugalijos simboliu ir kultūros paveldu tapęs portveinas yra brandinamas tik viename Duero slėnio regione. Labai įdomi jo atsiradimo istorija. XVII amžiuje Portugalijoje gyveno daug britų pirklių. Istorija susiklostė taip, kad Anglija uždraudė iš priešiškos Prancūzijos importuoti šios šalies vyną. Atsirado galimybių britams vyną siųstis iš Portugalijos. Tuo ir pasinaudojo pirkliai. Tačiau vynas ilgos kelionės metu galėjo surūgti, todėl išradingi britų prekeiviai į jį pildavo truputį vynuogių spirito arba brendžio. Taip gimė šis tradicinis portugalų alkoholinis gėrimas, garsinantis šalį visame pasaulyje.

Apie patirtus įspūdžius būtų galima kalbėti nesustojant – jie yra neišdildomi ir neišsenkami. Parsivežėme daug šaunių įspūdžių ir savo gyvenimus praturtinome nauja patirtimi.

Ačiū Margaritos mokyklai, mokytojams, projektų vadovei, direktoriui už suteiktą galimybę!

 Parengė: Irma Aukštikalnienė, Siuvėjo mokymo programos mokinė

                                                ————————–

Straipsnis atspindi tik autorės nuomonę. Nei Europos komisija, nei Švietimo mainų paramos fondas neatsako už autorės nuomonę


,,ERASMUS+” 1 PAGRINDINIO VEIKSMO PROFESINIO MOKYMO MOBILUMO PROJEKTAS NR. 2016-1-LT01-KA102-022911 ,,ERASMUS+” ABSOLVENTAMS: PLATESNĖ INTEGRACIJA į LIETUVOS DARBO RINKĄ”


        „Socialinė integracija ES profesinio mokymo kontekste“ Nr. 2016-1-LT-01-KA102-022914

  Vizitas į Ispaniją

Tenerifėje – 1200 mokinių iš 33 šalių šeima

Š. m. balandžio 23-29 d. pagal Erasmus+ projektą “Socialinė integracija ES profesinio mokymo kontekste” dalyvavo du  mūsų mokyklos atstovai – mokyklos direktorius Tautvydas Anilionis ir floristikos profesijos mokytoja metodininkė Vida Čereškevičienė bei Joniškio žemės ūkio mokyklos ir Kauno taikomosios dailės mokyklos atstovai.

Stažuotės metu profesinių žinių ir įgūdžių sėmėmės trijose Tenerifės profesinėse mokyklose: IES Alcala, IES Magallanes, IES Manuel Martin Gonzalez. Susipažinome su mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) mokymo organizavimo procesais, stebėjome, kaip vyksta šių mokinių integracija. Domėjomės skirtingų socialinių grupių, kultūrų mokinių mokymosi kartu ypatumais.

Tenerifės klimatas sukuria didesnes mokinių galimybes praktiniam mokymuisi. Lankėmės mokyklų laboratorijose, dirbtuvėse, soduose ir šiltnamiuose kur vykdomi praktiniai darbai. Čia mokiniai ne tik sodina, augina, mokosi augalų asortimento pažinimo, bet ir atlieka eksperimentus. Darbinėje aplinkoje stebi kaip bioekologiniai veiksniai daro įtaką augalų augimui ir vystymuisi. Mokiniai, prižiūrimi mokytojų, patys stato ir įrengia šiltnamius, kuria kaktusų sodus.

Projekto metu su Tenerifės profesinių mokyklų vadovais ir mokytojais diskutavome, kokie iššūkiai kyla dirbant su skirtingų tautybių mokiniais, kaip jie sprendžia tolerancijos ir diskriminacijos problemas. Teko bendrauti su mokiniais iš Latvijos, Ispanijos ir kitų užsienio šalių.

Neišdildomą įspūdį paliko didžiulė „šeima“ – IES Magallanes bendruomenė iš 1200 mokinių, atvykusių iš net 33 šalių. Čia mokiniai, mokytojai gyvena vienu ritmu, mokykla padeda gerai jaustis, mokytis, SUP mokiniams integruotis visuomenėje.

Iš stažuotės parsivežėme ne tik naudingos pedagoginės patirties, bet ir daug šiltų prisiminimų apie nuoširdžius pasisveikinimus, atsisveikinimus, dovanotas šypsenas ir linkėjimus. Norom nenorom susimąstai – gal ten lietus nelyja, gal ten saulės daugiau, o gal ji atsispindi veiduose?

Vida Čereškevičienė, floristikos profesijos mokytoja metodininkė

 

Erasmus+“ mobilumo  projektas „Profesinė praktika užsienyje- nauja galimybė geresnei ateičiai“

Nr. 2016-1-LT01-KA102-022881 

SUSIŽAVĖJO VOKIEČIŲ TOLERANCIJA KITATAUČIAMS

Nuo 2015 metų Panevėžyje gyvenanti Kristina Kotenko su šeima atvyko iš Ukrainos, o pernai įstojo į Panevėžio Margaritos Rimkevičaitės paslaugų ir verslo mokyklą, pasirinko floristės specialybę.

Likimas susiklostė taip, kad Kristina dėl karo iš pradžių turėjo iš gimtosios Abchazijos išvažiuoti į Ukrainą (su pase įrašyta gruzinės tautybe separatistinėje Abchazijoje gyventi gana pavojinga). Vėliau gyvenimo kelias pasuko į Lietuvą, kur puikiai integravosi, mokymasis Margaritos mokykloje, bendravimas su mokytojais, kolegomis leido išmokti kalbėti ir suprasti lietuviškai.

Su tokia patirtimi Kristina puikiai gali lyginti įvairių tautų kultūrą, papročius, mentalitetą. Prie ir taip didelių patirčių prisidėjo Margaritos mokyklos suteikta galimybė pagal „Erasmus+“ programą atlikti praktiką Vokietijos Chemnico (Chemnitz) mieste.

Ten Kristina su dar trimis Margaritos mokyklos floristėmis tobulino įgūdžius, sėmėsi patirties, išmoko įvairiausių technikų ir stilių, sužinojo, kaip kurti puokštes, derinti spalvas.

Didelį įspūdį merginai paliko pažintis su vokiečių kultūra.

„Man patinka lietuvių konservatyvumas kai kuriose srityse, bet tikrai sužavėjo ir vokiečių laisvumas, požiūris į kasdienius dalykus – bendravimą, aprangą. Ypač išskirčiau tolerantišką požiūrį į kitų tautybių žmones, imigrantus“, – pasakoja Kristina, įsitikinusi, kad Vokietija yra tolerancijos, supratimo, palaikymo ir visų kitų žmogiškų moralės normų visuma.

Margaritos mokyklos mokinė gėrisi, kad vokiečiai nepabūgo sunkumų, susijusių su imigrantais ir padarė viską, kad padėtų nelaimės ištiktiems žmonėms.

„Tai didžiulė vienos iš stipriausių Europos Sąjungos valstybių atsakomybė. Kalbėjausi su paprastais šalies gyventojais. Visi tikisi, kad, nors susiduriama su dideliais sunkumais, tačiau atvykę į šalį karo pabėgėliai laikui bėgant pritaps prie visuomenės, integruosis į kultūrinį, ekonominį gyvenimą. Vokietija pasirengusi suteikti visas sąlygas mokytis, tobulėti, dirbti, tikisi palaikymo ir supratimo iš visų Europos šalių partnerių“, – sako Kristina, pati pajutusi karo pasekmių ir namus radusi Lietuvoje.


Erasmus+ programos mobilumo projektas „Profesinė praktika užsienyje- nauja galimybė geresnei ateičiai“ Nr. 2016-1-LT01-KA102-022881

 Mintys apie savo verslą, patirtis ir naujovės

 Trys savaitės Vokietijos Chemnico (Chemnitz) mieste įsikūrusiose gėlių parduotuvėse keturioms mūsų mokyklos floristo specialybės moksleivėms tapo tikru praktikos, žinių, patirties šaltiniu. Merginos darbo praktiką atliko viename stambiausių floristikos ir sodo prekių parduotuvių tinkle „Gartenfachmarkt RICHTER“.

Panevėžyje gėlėmis prekiaujanti Asta Lazarevičienė savo gyvenimą sieja su floristika, todėl Margaritos mokykloje ėmė mokytis šios specialybės, siekdama perprasti puokščių komponavimo subtilybių, geriau pažinti floristikoje naudojamas medžiagas, laiku pagauti naujausias šios srities tendencijas. Margaritos mokyklos suteiktos galimybės Vokietijoje Astą sužavėjo.

„Tai, ką patyriau stažuotės metu, vienu ypu atpirko visus mokslo metus. Gavau ne tik specialybės žinių, bet ir daug naudingos informacijos apie verslo organizavimą“, – tvirtina Asta. Pasak jos, dabar ji jau drąsiai galvoja apie savo šeimos verslo plėtrą.

Būsima floristė Karolina Kuginienė itin patenkinta galimybe mokytis iš vokiečių meistrų, floristikoje dirbančių ne vieną dešimtį metų.

„Man labai patiko dirbti su dideliu gėlių ir dekoro asortimentu. Puikios mokymosi sąlygos skatino ilgiau užsibūti ir stebėti profesionalų darbą. Laikas prabėgdavo tiesiog nepastebimai, o aš vis norėjau kuo daugiau sužinoti, išbandyti, – susižavėjimo neslėpė Karolina.

Žingeidumu nenusileido ir pirmakursė Krystyna Kotenko, gyventi į Lietuvą atvykusi prieš metus iš Ukrainos. Ji sako, kad mokytis floristo specialybės nusprendė ne tik dėl meilės gėlėms, bet ir todėl, kad, būnant lietuviškame kolektyve galima daug greičiau išmokti kalbėti lietuviškai. Na, o galimybė paviešėti Vokietijoje dovanojo naujas patirtis ir idėjų ateičiai. Krystyna puokštėms dažniausiai renkasi ryškias, šiltas spalvas. Jas suderinti nėra paprasta, todėl „Gartenfachmarkt RICHTER“ vyriausiosios floristės Petros patarimai Krystynai labai pravertė.

 Vokiečiai nevengia ir kičo

Dalindamasi kelionės įspūdžiais kita projekto dalyvė Jurga Girdzijauskienė džiaugėsi galėjusi atitrūkti nuo kasdienių darbų ir skirti laiko širdžiai mielam užsiėmimui.

„Pirmą kartą mano atostogos buvo tokios šaunios ir turiningos. Man įdomu buvo viskas – ir floristika, ir Chemnico žmonės, ir istorija, ir politinė situacija, ir kultūrinis gyvenimas…“, – sako Jurga. Ji dirbo nedidelėje, bet labai jaukioje gėlių krautuvėlėje, kur kas rytą sutiktas paštininkas šūkteli „Guten Morgen!“, o čia užsukantys pirkėjai ieško ne itin įmantrių kompozicijų, bet pavasariu kvepiančių narcizų ar užsako spalvingos puokštės pristatymą kitame mieste gyvenančiam draugui.

Jurga pastebėjo, kad net ir garsaus gėlių centro floristai kartais pataikauja toli gražu ne rafinuoto skonio pirkėjų norams. Gėlių puokštėse nevengiama naudoti daug ryškių priedų – plunksnų, ryškiaspalvių vielų, juostelių, kitokių aksesuarų, kurių įterpimas kompoziciją dažnai paverčia paprasčiausiu kiču.

„Galbūt tai lėmė velykinis periodas, kuomet prekyba šventiniais atributais buvo itin intensyvi ir paklausiausių kompozicijų gamyba tapo tiesiog masine. Vokiečiai mėgsta per Velykas savo namus puošti pintuose krepšiuose sodintų gėlių kompozicijomis, todėl, artėjant šventėms, daug jų pasodinome“, – pasakoja Jurga.

Patirtis gėles pavers pragyvenimo šaltiniu?

Tačiau tai tik viena darbo gėlių parduotuvėje pusė. Praktikos metu Margaritos mokinės išmoko, kaip tinkamai nuvalyti, reprezentatyviai pamerkti gėles, paruošti jas puokščių surišimui. Projekto dalyvės įtvirtino spiralinės, paralelinės, horizontaliosios kompozicijos pagrindus. Lanksti programa leido pakeisti darbo vietą ir pamatyti, kaip dirba skirtingi floristikos meistrai, perprasti jų darbo techniką, išbandyti naudojamas medžiagas.

Jurga prisipažįsta, kad floristika jau daug metų jai yra ne tik pomėgis, bet ir kūrybinės saviraiškos priemonė – kas žino, ar gėlės ateityje netaps pragyvenimo šaltiniu?

„Esu kupina idėjų ir sumanymų, todėl labai noriu tapti šios srities profesionale, o po stažuotės jaučiuosi žymiai tvirtesnė nei buvau“, – tikina Jurga.

Kartu su mokinėmis Vokietijoje stebėjimo praktiką atlikusi floristikos mokytoja Nona Tamošiūnienė džiaugėsi, kad būsimos floristės turėjo galimybę daug dirbti kuriant kompozicijas iš gyvų gėlių.

„Žinant, jog gėlės nemažai kainuoja, suprantama, kad mokykla ne visuomet išgali parūpinti reikiamos medžiagos darbui. Dažniau dirbame su tais augalais, kuriuos surenkame laukuose ar užauginame savo darželiuose. Žiemą naudojame dirbtines gėles. Stažuotės metu mokinės galėjo ne tik įtvirtinti mokykloje išmoktus puokščių komponavimo principus, bet ir atskleisti savo kūrybiškumą“, – įsitikinusi mokytoja.

„Erasmus+“ programos projektą „Profesinė praktika užsienyje – nauja galimybė geresnei ateičiai“ koordinavusi Chemnitz profesinio mokymo mokykla F+U Sachsen, pasirūpino mokimių apgyvendinimu, maitinimu ir darbo vietomis. Projekto dalyvės užmezgė šiltus santykius su laikinomis bendradarbėmis, kurios dažnai pagirdavo lietuves už darbštumą bei sumanumą.

 Parengė projekto dalyvė Jurga Girdzijauskienė


Įgyvendinant ERASMUS+ programos 2 pagrindinio veiksmo strateginės partnerystės projektą „Closing The Gap in ICT“, 2017 balandžio 24 – 28 d. įvyko ketvirtasis virtualios mokymosi aplinkos Moodle mokomasis susitikimas Graikijoje, Tėbų mieste. Mūsų mokyklą atstovavo anglų kl. mokytoja metodininkė Irma Zakarauskaitė, profesijos mokytoja Rūta Kurnickienė, P16 grupės mokiniai Deividas Pašakarnis, Žygimantas Vaicekauskas, Ernestas Šimonis, Gytis Chomentauskas, Ovidijus Tiškevičius ir K15 grupės mokiniai Mantas Pašakarnis, Paulius Šimoliūnas ir Karolis Čerškus.

Šio susitikimo tikslas buvo dalyvių bendraamžių švietėjų (angl. peer to peer) veiklos įgyvendinimas. Dalyviai mokiniai iš Italijos, Lenkijos ir Lietuvos, naudodami virtualią mokymo/si aplinką Moodle, vedė mokymus, kurių metu mokino vienas kitą savo gimtosios kalbos (lietuviai mokino lenkus ir italus, lenkai mokino lietuvius ir italus, italai mokino lenkus ir lietuvius). Įvairios užduotys, kaip praktinė mokymo priemonė, buvo sukeltos į Moodle prieš susitikimą Graikijoje. Pamokų metu dalyviai mokiniai turėjo galimybę išgirsti kiekvienos iš šalių gimtosios kalbos skambesį, išmokti įvairių frazių, susipažinti su tos šalies papročiais ir kasdieniais įpročiais. Visi mokiniai buvo puikiai pasiruošę savo gimtosios kalbos pamokai kaip mokytojai, vedė jas linksmai ir išradingai. Po tokių pamokų mokiniai dalyviai susidraugavo ir su malonumu bandė pritaikyti išmoktas frazes bendraujant tarpusavyje.

Kultūrinės išvykos metu grožėjomės bizantinio stiliaus Osios Lukas vienuolynu,  antikinėmis graikų šventyklomis, stadionais ir kitais senoviniais radiniais Delfų ir Tėbų archeologiniuose muziejuose, vaikščiojome po Arachovos miestelį, įsikūrusi Parnaso kalno papėdėje.

Puikus oras ir draugiška aplinka supo mus viso susitikimo metu. Grįžome namo pilni nepakartojamų įspūdžių.

Anglų kl. mokytoja Irma Zakarauskaitė

PO UNIVERSITETO SVAJONIŲ LINK – DRAUGE SU MARGARITOS MOKYKLA

Kai prieš porą metų su šeima atsikėlėme gyventi į Velžį Panevėžio rajone, kilo noras savarankiškai susitvarkyti būsto aplinką. Nors universitete esu baigusi verslo administravimo ir vadybos studijas, šiam tikslui žinių trūko. Tad įstojau į Panevėžio Margaritos Rimkevičaitės paslaugų ir verslo mokyklą įgyti dekoratyvinio želdinimo specialybę. Beje, botanika domiuosi jau seniai.

Margaritos teikiamos galimybės išties nustebino. Jau pirmaisiais mokslo metais atsirado proga dalyvauti Erasmus programos mobilumo projektuose. Kai buvo paskelbta atranka, nedvejodama pateikiau dokumentus atrankos komisijai ir… valio! Jau šį vasarį kartu su trimis kurso kolegėmis išvykau į piligriminį San Giovanni Rotondo miestelį Pietų Italijoje. Ne poilsiauti. Atlikti praktikos, susipažinti su italų kultūra, bendravimo būdu. Įgyta įvairiapusė patirtis pranoko lūkesčius.

Praktika truko 3 savaites prestižinėje dekoratyvinių augalų bei vaismedžių įmonėje „Green Gallery“, kur prižiūrėjome egzotinius augalus – palmes, mimozas, alyvmedžius, lauramedžius, citrinmedžius, apelsinmedžius, įvairių rūšių tujas. Taip pat susipažinome su įvairių rūšių gėlėmis – orchidėjomis, antūriais, strelicijomis, rožėmis, sukulentais, pelarginijomis ir daugeliu kitų.

Teko mokytis itališkai

Pirmomis dienomis teko patirti ir lengvą šoką – pasirodo, čia angliškai ir vokiškai (šias kalbas moku) Pietų Italijoje beveik niekas nekalba! Net ir su įmonės savininku Donato iš pradžių teko bendrauti pirštais, po truputį mokytis italų kalbos. Natūralu, kad nieko nesuprantančiai lietuvaitei italai iš pradžių skyrė paprasčiausius lauko darbus – šlaviau ir ravėjau.

Tačiau, žinoma, siekiau gauti kuo daugiau specifinės darbo patirties. Sugebėjau paprašyti prižiūrėti lauko augalus, laistyti gėles, formuoti bonsus. Pastebėjau, kad italai yra gana nepatiklūs, nes dažniausiai jų verslas puoselėjamas iš kartos į kartą. Todėl susižavėjimas tais žmonėmis dar padidėjo. Juk nemokėdamos kalbos, įgijome italų pasitikėjimą ir galėjome laisvai rinktis darbus. Beje, galiu pasigirt, kad šeimininkai mumis buvo labai patenkinti ir dėkingi.

Jei dirbti, tai tuo mėgautis

Italai stebėjosi lietuvių darbštumu ir nuolat kartodavo „dirbkite lėčiau, mėgaukitės“. Aišku, buvo sunku priprasti prie tokio mentaliteto, tačiau po savaitės ėmiau tuo žavėtis. Supratau, kad tai ir yra gyvenimo malonumas – dirbti ir mėgautis, o ne nuolat skubėti, verstis per galvą. Buvo nuostabu matyti, kad tiek „Green Gallery“ klientai, tiek savininkai nuolat šypsosi, bendrauja, yra dėkingi ir malonūs vieni kitiems. Žinoma, daug ką lemia klimatas, nes tai – saulėtoji Italija!

Po darbo – turiningas laisvalaikis

Pasisekė ir su poilsio organizavimu. Savaitgaliais italai mums suteikė galimybę pakeliauti palei Adrijos jūros pakrantę, aplankyti tūkstantmečius miestelius, istorinio bei kultūrinio paveldo paminklus, bažnyčias bei nacionalinio Gargano parko lankytinas vietas.

Gyvenome nuostabiame trijų žvaigždučių viešbutyje „Corona“, kur mėgavomės labai gardžiais ir įvairiais tradicinės italų virtuvės patiekalais. Tame pačiame viešbučio restorane dažnai pietaudavo bei vakarieniaudavo visa savininkų šeima. Beje, sekmadienio pietūs restorane su visa šeima – puiki italų tradicija.

 Taigi iš tikrųjų, galimybės su Margaritos mokykla – didelės. Neabejoju, kad per tris savaites įgytą darbo, tarpkultūrinę praktiką Italijoje išnaudosiu Lietuvoje tiek moksle, tiek būsimame darbe, tiek ir kasdieniniame gyvenime.

 Rasa Tamošiūnienė, dekoratyvinio želdinimo  ir aplinkos tvarkymo specialybės  I kurso mokinė

 


Erasmus+ programos mobilumo projektas

 „Profesinės patirties plėtra ES šalyse“ Nr. 2016-1-LT01-KA102-023035

SENELIAI DĖMESIO TROKŠTA IR ITALIJOJE

Panevėžio Margaritos Rimkevičaitės paslaugų ir verslo mokykla jau šiemet, pirmaisiais mūsų mokslo metais, suteikė galimybę įgyti praktikos Italijoje pagal Europos Sąjungos Erasmus + programą. Margaritos mokykla – viena iš regiono lyderių tarptautinių mobilumo projektų srityje.

Mokomės socialinio darbuotojo padėjėjų specialybės, todėl įgūdžius tobulinome Pietų Italijos miestelyje San Giovanni Rotondo esančiuose senelių ir neįgaliųjų globos įstaigoje „Madre Teresa“. Jos paskirtis – užtikrinti ilgalaikę ir trumpalaikę socialinę globą nesavarankiškiems ar iš dalies savarankiškiems senyvo amžiaus žmonėms, taip pat asmenims, sergantiems Alzheimerio ir Parkinsono ligomis bei senatvine demencija.

Projekto pradžioje kilo daug klausimų: kaip įstaigos gyventojai mus priims, ar norės bendrauti, kaip reikės pasielgti esant vienai arba kitai situacijai ir kt. Bendravimas su globos namų gyventojais padėjo įžvelgti savo stipriąsias ir silpnąsias puses, įveikti save. Pamačiusi tiek senų, bejėgių žmonių, iš pradžių jaučiausi nejaukiai, išgyvenau gailestį jiems. Mano kolegė Samanta Janišauskaitė visa tai priėmė labai natūraliai, jos tai neišgąsdino.

Trijų savaičių akistata su negalia, senatvinės demencijos apraiškomis labai paveikė emociškai ir pakeitė požiūrį į mūsų specialybę. Suvokėme, koks iš tiesų reikalingas mūsų darbas, ir kaip svarbu jį atlikti su meile ir pagarba. Italijos senjorai pasižymi labai dideliu noru bendrauti. Deja, angliškai jie dažniausiai nekalba, todėl iš pradžių kalbų nežinojimas mūsų bendravimą sunkino. Vėliau išmokome itališkų frazių, suprasti vieni kitus tapo lengviau.

Atkreipėme dėmesį, kad italai labai gerbia ir myli savo artimuosius, gyvenančius globos įstaigoje. Dažnai ateina pamaitinti, pakalbėti ar tiesiog pasėdėti kartu ir palaikyti jų ranką. Žinoma, buvo ir tokių, kurie lankomi rečiau. Dalis globos namuose gyvenančių žmonių yra vieniši, todėl daugiau dėmesio stengėmės skirti jiems.

Laisvalaikis Italijoje taip pat džiugino. Savaitgaliais projekto organizatoriai mus stebino puikiomis kelionėmis: aplankėme tūkstantmečius skaičiuojančius Apulijos miestelius Vieste, Peskiči, Fodžia, grožėjomės nuostabiomis bažnyčiomis bei nacionaliniu Gargano parku.

Gyvenome viešbutyje „Corona“, jo virtuvė vietinių bei svečių yra mėgstama dėl patiekalų įvairovės, tad turėjome galimybių susipažinti ir su pietų Italijos virtuvės ypatumais.

Edita Balčiūnienė,

Socialinio darbuotojo padėjėjo specialybės  mokinė


ERASMUS+ PROGRAMOS PROJEKTAS ,,UGDYMO TURINIO VADYBA ES MOKYMO INSTITUCIJOSE“

Š. m. kovo 13-17 d. pagal ERASMUS+ programos projektą ,,Ugdymo turinio vadyba ES mokymo institucijose “ Nr. 2016-1-LT01-KA102-023055 profesijos mokytojos metodininkės Jolanta Aleščikienė ir Lina Pumputienė kartus su konsorciumo dalyvėmis iš Biržų technologijų ir verslo mokymo centro bei Rokiškio technologijos, verslo ir žemės ūkio mokyklos dalyvavo stažuotėje Tenerifėje, Ispanijoje.

Projekto tikslas – gerinti profesinio mokymo specialistų ugdymo turinio vadybos kompetencijas. Projekto dalyviai stebėjo darbą trijose Tenerifės mokymo įstaigose.

Stažuotės metu lankytasi La Lagunos miesto profesinio mokymo centre (CIFP La Laguna), kur ruošiami įvaizdžio formavimo, transporto priemonių priežiūros specialistai bei socialinių paslaugų teikėjai (auklės). Susipažinta su mokomąja baze, analizuota pamokų stebėjimo ir vertinimo ypatumai, stebėtas mokinių mokymasis ir išmokimas.

Antroji vizito vieta – IES Mencey Bencomo mokykla Los Raelejos mieste. Šis profesinio mokymo centras ruošia sodininkystės specialistus, baldų aptraukėjus, suvirintojus, siuvėjus ir verslo administratorius. Mokykloje susipažinome, kaip ugdomas mokinių verslumas, tenkinami mokymosi sunkumų turinčių mokinių poreikiai, rengiami mokinių baigiamieji darbai, kaip organizuojamas mokinių žinių tikrinimas, vykdomas technologinis ugdymas. Siuvimo mokytoja Lina Pumputienė domėjosi siuvimo klasėje naudojamų įrengimų ir priemonių įvairove.

Taip pat aplankyta La Guancha mieste esanti mokykla Instituto de Ensenanza Secundaria. Joje rengiami specialistai, galintys dirbti pramogų versle ir televizijoje – apšvietėjai, garso ir vaizdo operatoriai, telekomunikacijų priežiūros darbuotojai, elektronikos priežiūros specialistai, o taip pat fotografai, vynuogininkystės specialistai, verslo paslaugų teikėjai. Projekto dalyvės stebėjo mokinių darbą, dalinosi patirtimi su mokytojais ir administracija.

Be to, projekto dalyviai lankėsi Teidės Nacionaliniame parke, aplankė į Unesko paveldo sąrašą įtrauktą La Lagunos miesto senamiestį, Viktorijos sodus La Orotavoje bei 800  metų senumo Drakono medį.

Dalyvių stažuotę patvirtina sertifikatai ir Europass mobilumo dokumentai. Projektas finansuotas iš Europos Komisijos „Erasmus+“ programos lėšų. Lietuvos Respublikoje programą administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

 „Closing the gap in ICT“  Nr. 2015-1- DE03- KA219-013780-2

Įgyvendinant ERASMUS+ programos 2 pagrindinio veiksmo strateginės partnerystės projektą „Closing The Gap in ICT“, 2017 kovo 6 – 10 d. įvyko trečiasis virtualios mokymosi aplinkos Moodle mokomasis susitikimas Lenkijoje, Bielsko Biala mieste. Mūsų mokyklą atstovavo anglų kl. mokytoja metodininkė Irma Zakarauskaitė, profesijos mokytojas metodininkas Mindaugas Yčas, P16 mokiniai Deividas Pašakarnis, Žygimantas Vaicekauskas ir K15 mokinys Mantas Pašakarnis. Susitikimo metu mokytojai dalyviai aptarė kiekvienos dalyvaujančios šalies paruoštas ir įkeltas į Moodle platformą chemijos, fizikos ar matematikos pamokas, ruošė klausimynus. Mokiniai dalyvavo dviejose atrinktose fizikos pamokose, kurias vedė Bulgarijos mokytoja ir Italijos mokiniai, ir atliko įvairias užduotis.

Kultūrinė programa buvo įspūdinga: dalyviai turėjo galimybę aplankyti ne tik Bielsko Bialos miesto rotušę, susitikti su miesto vicemeru, bet ir pasidairyti po Krokuvos senamiestį, nusileisti po žeme į druskų kasyklas Vieličkoje, pakilti į kalnus arkliais traukiamais vežimais Visloje ir patirti lenkišką svetingumą, klausantis liaudiškų melodijų ir ragaujant nacionalinių patiekalų, apsilankyti Aušvico koncentracijos stovyklose ir prisiminti skaudžius istorinius šios vietos įvykius.

Visi dalyviai grįžo pilni gražių įspūdžių ir nekantraudami laukia kito susitikimo Graikijoje balandžio mėnesį.


ERASMUS+  projektas  „Profesinė praktika užsienyje- nauja galimybė geresnei ateičiai“ Nr. 2016-1-lt01-ka102-022881“

Projekto įspūdžiai  ČIA


„VERSLUMO IR KŪRYBIŠKUMO ĮGŪDŽIŲ UGDYMAS PANAUDOJANT ES ŠALIŲ PATIRTĮ“

Nr. 2016-1-LT01-KA102-022936

Panevėžio Margaritos Rimkevičaitės paslaugų ir verslo mokyklos bendruomenė  stiprina tarptautinius ryšius ir bendravimą aktyviai dalyvaudama ES finansuojamose programose. Mokyklos profesijos mokytojos L. Paulauskienė ir I. Šulskienė 2016 m. lapkričio 26 – gruodžio 2 dienomis kartu su projekto partnerėmis, mokytojomis iš Klaipėdos turizmo mokyklos ir Biržų technologijų ir verslo mokymo centro, dalyvavo ERASMUS+ programos mobilumo projekte „Verslumo ir kūrybiškumo įgūdžių ugdymas panaudojant ES šalių patirtį“, Nr. 2016-1-LT01-KA102-022936, stebėjo, analizavo ir sėmėsi patirties, kaip ugdomos verslumo kompetencijos Austrijos profesinėse mokyklose.

Šio projekto koordinatorė – Panevėžio Margaritos Rimkevičaitės paslaugų ir verslo mokykla, o vizito į Austriją partnerė – BVÖ Bildungsberatung & Vermittlungsagentur GmbH, vadovaujama  p. Aldonos Biedermann.  16 profesijos mokytojų iš įvairių Lietuvos profesinių mokyklų – projekto dalyvių visą savaitę tobulino profesinę kvalifikaciją verslumo ugdymo srityje, domėjosi šalies kultūra, tobulino užsienio kalbų žinias. Projekto dalyviai lankėsi 3 Austrijos Karintijos žemėse įsikūrusiose profesinėse mokyklose:  Villacho turizmo, Althofeno Politechnikos ir Klagenfurto profesinėje mokykloje, kur domėjosi taikomais mokymo ir verslumo ugdymo metodais. Aktyvios ir nenuilstančios vadovės A. Biedermann dėka, buvome profesinio orientavimo organizacijoje WIFI ir susipažinome su profesinio orientavimo sistema, susitikome su ECVET ekspertu G. Prommeriu, bendravome su  smulkaus verslo paslaugas teikiančių įmonių vadovais, kurių įmonėse dirba pagal mobilumo projektus iš Lietuvos atvykę profesinių mokyklų mokiniai. Smalsu buvo išgirsti, kaip jiems sekasi dirbti tarpkultūrinėje aplinkoje, kokias naujas profesines kompetencijas galima įgyti atliekant praktiką ES šalyse.

Kultūrinės programos metu aplankėme vieną gražiausių Austrijos miestų – Salzburgą,  Karintijos sostinę  – Klagenfurtą,  buvome Hirt alaus darykloje,  kopėme į apžvalgos bokštą,  floristikos įmonėje pynėme vainikus, grožėjomės šv. Kalėdoms pasipuošusiais miesteliais, nuostabaus grožio kalnais, mažais išpuoselėtais kaimeliais bei nuoširdžiais žmonėmis. Savaitė Austrijoje prabėgo nepastebimai, daug pamatėme ir išgirdome, supratome, kad dar daug turime  nuveikti norėdami pasiekti tokį  verslumo lygį, kokį yra pasiekusi Austrija. To ir ketiname siekti, o pradėti žadame 2017 m. sausio 5 d. mokykloje vykstančios konferencijos “Profesinių ir tarpkultūrinių kompetencijų tobulinimo patirtis ES šalyse“ metu pasidalindami gerąja patirtimi, pateikdami rekomendacijas verslumui skatinti.

 Esu labai patenkinta stažuote, nes įgijau naujų žinių apie profesinį mokymą Austrijoje, patobulinau savo profesinę kvalifikaciją verslumo ugdymo srityje, kurią pritaikysiu praktinio mokymo metu.

                                                                 Parengė Laimutė Paulauskienė, profesijos mokytoja

                                                         _________________________

Projektas vykdomas, gavus Europos Sąjungos paramą pagal Erasmus+ programą, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

Stažuotė Ispanijoje

Panevėžio Margaritos Rimkevičaitės paslaugų ir verslo mokyklos informacinių technologijų mokytojai Mindaugas Yčas ir Edita Ličkūnienė 2016 m. spalio 22-29 dienomis kartu su Kauno taikomosios dailės ir Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokyklų mokytojais dalyvavo Erasmus+ programos mobilumo projekte „IT praktinių įgūdžių tobulinimas Europos šalių įmonėse“ (Nr. 2016-1-LT01-KA102-022867). Projekto koordinatorius – Kauno taikomosios dailės mokykla.
Vienos savaitės vizito metu Ispanijos mieste Valencijoje mokytojai lankėsi profesinio rengimo centruose (Ciudad del Aprendiz, ESAT, IDECREA, BAREIRA), kur turėjo galimybę stebėti kolegų darbą, rengiant IT kompiuterinės grafikos specialistus. Profesijos mokytojai įgijo naujų profesinių gebėjimų mokymo ir mokymosi proceso organizavimo srityje.
Projekto dalyviai tobulino ne tik profesines kompetencijas, bet ir stiprino tam tikras vertybes – toleranciją, atvirumą viskam, kas nauja, savita, įdomu, pasitikėjimą savo kūrybinėmis galiomis, dalijimąsi sumanymais, mintimis, požiūriais, norą kurti ir išbandyti naujas darbo priemones ir galimybes profesinėje veikloje.
Profesijos mokytojai lankydamiesi profesinio mokymo institucijose bendravo su pedagogais, mokiniais, švietimo bei profesinio rengimo organizatoriais, susipažino su mokymo(-si) naujovėmis bei patirtimi kompiuterinės grafikos srityje, taip pat su Ispanijos profesinio rengimo sistema. Dalyviai tobulino užsienio kalbų žinias, domėjosi šalies kultūra bei papročiais.

Norėtume pasidžiaugti, kuo patrauklus mokymasis profesinėje mokykloje. Panevėžio Margaritos Rimkevičaitės paslaugų ir verslo mokyklos mokiniai 2016 m. spalio 22 – lapkričio 11 dienomis kartu su Kauno taikomosios dailės ir Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokyklų mokiniais dalyvavo Erasmus+ programos mobilumo projekte „IT praktinių įgūdžių tobulinimas Europos šalių įmonėse“ Ispanijoje, Valensijoje (Projekto koordinatorius – Kauno taikomosios dailės mokykla). Priimančioji organizacija ESMOVIA atsižvelgė į mokinių įgūdžius ir žinias, todėl tris savaites mokiniai dirbo skirtingose įmonėse. Stažuotės dalyviai patenkinti, nes susipažino su užsienio šalies darbo ypatumais ir IT pasiekimais, patobulino anglų kalbos žinias, išmoko ispaniškų žodžių, praplėtė žinias apie Ispanijos kultūrą ir pasidžiaugė saule.  Puiki galimybė įgytas žinias pritaikyti praktikoje.

Panevėžio Margaritos Rimkevičaitės paslaugų ir verslo mokyklos metodininkė Loreta Masiliūnienė ir specialiųjų ugdimo(si) poreikių mokinių  grupei (67 viešbučių  darbuotojas) vadovaujanti  Jūratė Kiaunienė 2016 m. spalio 30 – lapkričio 5 dienomis kartu su Kauno taikomosios dailės mokyklos ir Joniškio  žemės ūkio mokyklos mokytojais dalyvavo Erasmus+ programos mobilumo projekte „Socialinė integracija profesinio mokymo kontekste“ (Nr. 2016-1- LT-01-KA102-022914). Projekto koordinatorius Panevėžio Margaritos Rimkevičaitės paslaugų ir verslo mokykla.

Savaitės vizito metu Vokietijos sostinėje Berlyne mokytojai lankėsi profesinio rengimo mokyklose ir centruose, kuriuose mokosi specialiųjų poreikių turintys mokiniai, susipažinome su Vokietijos profesinio rengimo sistema.

 Tai Ernst-Adolf- Eschle Schule Sonderpadagogisches Forderzentrum „Hores“, Evangelisches Jugend und Fursorgewerk, August-Sander Schule, Annedore-Leber-Berufsbildungswerk Berlin Schule, Konrad-Zuse Schule. Vokietijoje dirbantys kolegos dalijosi patirtimi ir įžvalgomis, susijusiomis su specialiųjų poreikių turinčiais mokiniais, jų įtraukimų į darbo rinką, savirealizaciją. Turėjome galimybę stebėti pamokas, mokymosi aplinkas, vyko diskusijos kaip šiose įstaigose pritaikomi profesinio praktinio mokymo metodai mokiniams, turintiems specialiuosius poreikius.

Stažuotės metu turėjome galimybę pagilinti žinias perimant Vokietijos mokyklų patirtį. Įgyta patirtis bus naudinga dirbant su specialiuosius poreikius turinčiais mokiniais.

Projektas vykdomas, gavus Europos Sąjungos paramą pagal Erasmus+ programą, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *